رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد

کاهش ۱۹.۶ درصدی بارش‌های پاییزی | افزایش آلودگی‌هوا از پنجشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌های پاییزی امسال تا پنجم آذر ماه در مقایسه با میانگین بلند مدت حدود ۱۹.۶ درصد کاهش داشته است، گفت: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده شاهد پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در کلانشهر‌های کشور خواهیم بود.  
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌های پاییزی امسال تا پنجم آذر ماه در مقایسه با میانگین بلند مدت حدود ۱۹.۶ درصد کاهش داشته است، گفت: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده شاهد پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در کلانشهر‌های کشور خواهیم بود.  
کد خبر: ۱۴۳۳۱۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور افزود: امروز بارش‌هایی را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، بخش‌هایی از خوزستان، کرمانشاه و جنوب کردستان شاهد خواهیم بود.

وی درباره شرایط جوی کشور در روز چهاشنبه نیز توضیح داد: شهروندان فردا بارش‌های خفیف و پراکنده پاییزی را در استان مازندران، نیمه شرقی خراسان‌رضوی، نیمه شمالی خراسان‌جنوبی و هرمزگان تجربه خواهند کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه فعالیت سامانه بارشی در کشورمان تا چه روزی ادامه دارد؟ نیز عنوان کرد: روز پنجشنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و اغلب مناطق کشور بدون بارش خواهند بود. البته بارش‌های پراکنده‌ای را در هرمزگان خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: روز جمعه نیز بیشتر مناطق کشور بدون بارش خواهد بود.

وی درپاشخ به این پرسش که آیا هفته آینده شاهد ورود سامانه‌ای بارشی به کشور خواهیم بود؟ گفت: براساس نقشه‌های فعلی هواشناسی هفته آینده شاهد فعالیت سامانه بارشی فراگیری نخواهیم بود. اما اکنون نمی‌توان به طور دقیق در این خصوص اظهار نظر کرد.

به گفته ضیاییان احتمال دارد که اواخر هفته سامانه‌ای بارشی از سمت شمال غرب وارد کشورمان شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: به این ترتیب شنبه هفته آینده نیز در بیشتر مناطق کشور شاهد پایداری جو خواهیم بود.

‌ضیاییان درباره افزایش آلودگی‌هوا در کلانشهر‌های کشور نیز بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی کنونی از اواخر روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود شاهد پایداری جو در بیشتر مناطق کشور و افزایش آلاینده‌های هوا  خواهیم بود.

وی عنوان کرد: به این ترتیب دست کم از روز پنجشنبه تا اوایل هفته بعد روند افزایش آلودگی هوا را در شهر‌های صنعتی به ویژه تهران شاهد خواهیم بود.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره تغییر دمای هوا در روز‌های آینده نیز گفت: تا پایان هفته آینده تغییرات خیلی محسوسی را در روند کاهش یا افزایش دمای هوا شاهد نخواهیم بود.

ضیاییان در پاسخ به این پرسش که میزان بارش‌های پاییزی در کشورمان تاکنون چگونه بوده است؟ به  جام جم آنلاین گفت: ابتدای سال جاری آبی (مهر ۱۴۰۲) تا پنجم آذر ماه حدود ۱۹.۶ درصد کاهش بارش را در مقایسه با میانگین بلند مدت شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: روند بارش‌ها در پاییز امسال به این شکل بوده است که در مهر ماه حدود ۱۲.۳ درصد افزایش بارش داشته‌ایم. بارش‌های آبان ماه نیز تقریبا شرایط نرمال داشته است و در آذرماه نیز تاکنون کاهش بارندگی را شاهد هستیم.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه آیا می‌توان امیدوار بود که در روز‌های باقی‌مانده از آذرماه شاهد  جبران کم‌بارشی‌ها در پاییز باشیم؟ نیز توضیح داد: انتظار می‌رود در ۱۰ روز پایانی آذرماه بارش‌هایی را داشته باشیم. اما نمی‌توان خیلی به جبران کم بارشی‌ها امیدوار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها